Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Konkurencyjność i efektywność działania banku - podejście zasobowe

Tytuł :
Konkurencyjność i efektywność działania banku - podejście zasobowe
Współwytwórcy :
Harasim, Janina Red.
Tematy :
Finanse i bankowość
Słowa kluczowe :
bank
usługi bankowe
zasoby przedsiębiorstwa
efektywność
konkurencyjność
fundusze
kapitał własny
Pokaż więcej
Data publikacji :
2009
Wydawca :
Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN, ISSN :
9788372464057
Opis fizyczny :
194 s.
Język :
polski
Linki :
Spis treści
Dostawca treści :
IBUK Libra
 
Książka
  Przejdź do źródła

Celem opracowania jest analiza istoty oraz najważniejszych determinant konkurencyjności i efektywności banku, a następnie określenie znaczenia najważniejszych zasobów i umiejętności banku z punktu widzenia jego pozycji rynkowej oraz osiąganych wyników finansowych.


Książka została podzielona na dwie części. Pierwsza zawiera teoretyczne ujęcie kwestii konkurencyjności i efektywności działania banku oraz ich źródeł. Składają się na nią dwa opracowania. W pierwszym z nich opisano specyfikę konkurencji w sektorze bankowym, przedstawiono różne podejścia do kwestii konkurencyjności banku, podjęto próbę określenia relacji zachodzących między konkurencyjnością, efektywnością i wartości banku oraz dokonano identyfikacji źródeł przewagi konkurencyjnej w sektorze bankowym. W drugim zaprezentowano kategorie, wymiary i determinanty efektywności działania banku oraz scharakteryzowano tradycyjne i nowe metody jej pomiaru. W części drugiej przedstawiono wybrane, najważniejsze zasoby i umiejętności banku, których właściwe wykorzystanie pozwala na podnoszenie konkurencyjności banku oraz zwiększenie efektywności jego działania. Część tę tworzą cztery opracowania, w których kolejno zaprezentowano zasoby niematerialne, zasoby finansowe (kapitał i fundusze własne banku), technologię oraz kapitał ludzki i jakość usług bankowych oraz dokonano oceny ich wpływu na konkurencyjność i efektywność działania banków.


Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies