Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Analisis Kinerja Simpang Bersinyal Pada Simpang PLN Di Wua-Wua Kota Kendari

Tytuł :
Analisis Kinerja Simpang Bersinyal Pada Simpang PLN Di Wua-Wua Kota Kendari
Autorzy :
Arsum Rheza Djaya Saputra
Irwan Lakawa
La Ode Musa Rachmat
Pokaż więcej
Temat :
Traffic volume
Statistics
Microsoft excel
Intersection, Performance, Traffic Prediction
Traffic delay
Traffic prediction
Mathematics
Źródło :
Sultra Civil Engineering Journal
UnpayWall
Microsoft Academic Graph
Informacja o wydawcy :
Universitas Sulawesi Tenggara, 2020.
Rok publikacji :
2020
ISSN :
2716-1714
DOI :
10.54297/sciej.v1i2.145
Dostęp URL :
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::55a8b5d21b1e0d95e20908546b465777
Prawa :
OPEN
Numer akcesji :
edsair.doi.dedup.....55a8b5d21b1e0d95e20908546b465777
This study aims to analyze the degree of saturation of the signaled intersection at the intersection of PLN Wua-Wua Kendari, the long queue condition based on the Manual Capacity Road Indonesia (MKJI, 1997) method with direct measurement in the field, traffic delay condition, and predict the performance of PLN intersection Wua- Wua at 5 and 10 years to come. Data analysis techniques use mathematical equations by using Manual Capacity Method of Indonesia (MKJI, 1997) with the help of Microsoft Excel. Traffic volume surveys and queue lengths are carried out together for 15 minutes each time for 12 hours of measurement. The long queuing condition based on MKJI 1997 method on the east approaches 42,62 meters, west approach 79,5 meter, North approach 47,1 meter and Southern approach 52,4 meter with average queue length 55, 4 meters. While based on the calculation directly in the field obtained value on the approach of the East of 33.51 meters, Western approach of 39.23 meters, Northern approach of 41.53 meters, South approach of 58.05 meters, with an average queue length of 43, 08 meters. The traffic delay on the Eastern approach was 56.2 seconds / smp, Western approach of 84.1 seconds / smp, North approach of 64.1 seconds / smp, and Southern approach of 69.0 seconds / smp. Predicted traffic volume for the next 5 years for the Eastern approach of the DS value of 0.94 with the LOS E, the western approach to the DS value of 1.29 with the LOS F, the North approaches the DS value of 1.20 with the LOS F, the Southern approach of the DS value of 1.27 with LOS F, while for the next 10 years on the Eastern approach the value of DS is 1.57 with LOS F, Western approach of DS value of 2.25 with LOS F, North approach of DS value of 2.00 with LOS F, South DS value of 2.12 with LOS F.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies