KP 40576
Spis treści
Wprowadzenie
Część I – Ilościowy i jakościowy wymiar multigeneracyjności kapitału ludzkiego
Rozdział I
Król M. - Dynamika udziału generacji pracowników na rynkach pracy krajów Unii Europejskiej.
1.1.Wstęp
1.2.Generacje a czasowy zakres analizy
1.3.Potencjalne zasoby pracy na rynkach pracy w krajach Unii Europejskiej
1.4.Zróżnicowanie zmian potencjalnych zasobów pracy według wieku w krajach Unii Europejskiej
1.5.Klasyfikacja krajów Unii Europejskiej według dynamiki i kierunków zmian
1.6.Zakończenie
Bibliografia
Rozdział II
Lipka A. – Kapitał generacyjny versus kapitał multigeneracyjny
2.1. Wstęp
2.2. Składowe kapitału multigeneracyjności
2.2.1. Kapitał wiedzy
2.2.2. Kapitał zdolności
2.2.3. Kapitał umiejętności
2.2.4. Kapitał zdrowia
2.2.5. Kapitał motywacji
2.2.6. Kapitał podstaw
2.2.7. Kapitał wartości
2.3. Ryzyko związane z kapitałem ludzkim generacyjność i możliwości jego redukcji poprzez kapitał multigeneracyjności
2.4. Kapitał multigeneracyjności a możliwości implementacji strategii personalnych
2.5. Zakończenie
Bibliografia
Część II – Praktyki z obszaru HR wobec „Mixu generacyjnego”
Rozdział III
Lipka A. – Generacje pracownicze w systemie subfunkcji i działań personalnych
3.1. Wstęp
3.2. Metodyka badawcza
3.3. Wyniki analizy
3.3.1. Badanie istniejącego stanu personalnego
3.3.2. Określanie zapotrzebowania na pracowników
3.3.3. Pozyskiwanie pracowników
3.3.4. Rozwój pracowników
3.3.5. Zwalnianie pracowników
3.3.6. Redefiniowanie ról organizacyjnych
3.3.7. Kształtowanie postaw i zachowań
3.3.8. Zarządzanie kosztami pracy
3.4. Zakończenie
Bibliografia
Rozdział IV
Lipka A. - Autopercepcja otwartości na doświadczenie i sumienności przez przedstawicieli pokolenia Z – wnioski dla HR
4.1. Wstęp
4.2. Otwartość na doświadczenie – pojęcie, przegląd wybranych badań
4.3. Sumienność – pojęcie, przegląd wybranych badań
4.4. Metodyka badań. Charakterystyka respondentów
4.5. Wyniki badania
4.6. Zakończenie
Bibliografia
Rozdział V
Żekoński M. – Procesy pozyskiwania pracowników a ich przynależność generacyjna
5.1. Wstęp
5.2. Popyt na pracę według Bilansu Kapitału Ludzkiego w Polsce
5.3. Egzemplifikacja sposobów radzenia sobie ze zwiększonym zapotrzebowaniem na pracowników w warunkach wielopokoleniowości kapitału ludzkiego
5.3.1. Popyt na pracowników w badanej firmie
5.3.2. Stosowane metody doboru pracowników w diagnozowanej organizacji
5.3.3. Potrzeba zróżnicowania stosowanych metod dotarcia do kandydatów do pracy i ich badania ze względu na przynależność generacyjną
5.5. Zakończenie
Bibliografia
Rozdział VI
Król M. – Generacyjne preferencje modelu czasu pracy
6.1. Wstęp
6.2. Pokolenia w organizacjach
6.3. Modele czasu pracy
6.4. Pokolenia a czas pracy
6.5. Zakończenia
Bibliografia
Rozdział VII
Winnicka-Wejs A. – Projektowanie szkoleń dla multigeneracyjnej załogi
7.1. Wstęp
7.2. Zasady projektowania szkolenia
7.3. Etapy projektowania szkoleń dla multigeneracyjnej załogi
7.3.1. Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
7.3.2. Określanie celów szkolenia i jego ram czasowych
7.3.3. Dobór treści szkolenia i form pracy
7.3.4. Projektowanie procesu oceny skuteczności szkoleń oraz planowanie działań poszkoleniowych
7.3.5. Przygotowanie pomocy i materiałów dydaktycznych
7.3.6. Narzędzia z zakresu zarządzania wiekiem przydatne w projektowaniu szkoleń
7.4. Zakończenie
Bibliografia
Rozdział VIII
Grolik A. – Szkolenie i dokształcenie bibliotekarzy wobec potrzeb użytkowników bibliotek różnych generacji
8.1. Wsęp
8.2. Szkolenie i dokształcenie bibliotekarzy – znaczenie i rys historyczny
8.3. Transparentność oferty szkoleniowej, konferencyjnej i podyplomowej dla bibliotekarzy
8.4. Przynależność generacyjna jako kryterium typologii użytkowników bibliotek
8.5. Zakończenie
Załącznik
Bibliografia
Rozdział IX
Dudek J. – Oczekiwania osób z generacji Z korzystających z pomocy korepetytorów (na przykładzie korepetycji z matematyki)
9.1. Wstęp
9.2. Pojęcie kompetencji i zdolności matematycznych
9.3. Wybrane cechy pokolenia Z w kontekście konstrukcji narzędzia badawczego
9.4. Charakterystyka respondentów i wyniki badań
9.5. Zakończenie
Załącznik
Bibliografia
Rozdział X
Lipka A. – Wiedza o generacjach pracowniczych w dokumentach zastanych – stadium przypadku
10.1. Wstęp
10.2. Metodyka badawcza
10.2.1. Analiza dokumentacji
10.2.2. Analiza kohortowa
10.3. Wyniki analizy
10.4. Zakończenia
Bibliografia
Posumowanie
Spis tabel
Spis wykresów
Spis rysunków
Noty o autorach Bibliografia przy rozdziałach
LDR 05832nam#a2200349#i#4500
001 3683100151226
003 CHORZ WSB
005 20200609000855.3
008 191015s2017####xxu|||||#||||#00|#0#eng#d
020 %a 9788375569667
035 %a (CHO)90123
040 %a WSB_CHO %b pol %c WSB_CHO %e PNN
041 1 # %a pol %h pol
100 1 %a Lipka, Anna. %e Redaktor
245 1 0 %a Gospodarowanie wielopokoleniowym kapitałem ludzkim : %b wybrane zagadnienia / %c redakcja Anna Lipka i Małgorzata Król.
250 %a Wydanie I.
260 # %a Warszawa : %b CeDeWu, %c 2017.
300 %a 170 stron : %b ilustracje ; %c 24 cm.
500 %a KP 40576
Spis treści
Wprowadzenie
Część I – Ilościowy i jakościowy wymiar multigeneracyjności kapitału ludzkiego
Rozdział I
Król M. - Dynamika udziału generacji pracowników na rynkach pracy krajów Unii Europejskiej.
1.1.Wstęp
1.2.Generacje a czasowy zakres analizy
1.3.Potencjalne zasoby pracy na rynkach pracy w krajach Unii Europejskiej
1.4.Zróżnicowanie zmian potencjalnych zasobów pracy według wieku w krajach Unii Europejskiej
1.5.Klasyfikacja krajów Unii Europejskiej według dynamiki i kierunków zmian
1.6.Zakończenie
Bibliografia
Rozdział II
Lipka A. – Kapitał generacyjny versus kapitał multigeneracyjny
2.1. Wstęp
2.2. Składowe kapitału multigeneracyjności
2.2.1. Kapitał wiedzy
2.2.2. Kapitał zdolności
2.2.3. Kapitał umiejętności
2.2.4. Kapitał zdrowia
2.2.5. Kapitał motywacji
2.2.6. Kapitał podstaw
2.2.7. Kapitał wartości
2.3. Ryzyko związane z kapitałem ludzkim generacyjność i możliwości jego redukcji poprzez kapitał multigeneracyjności
2.4. Kapitał multigeneracyjności a możliwości implementacji strategii personalnych
2.5. Zakończenie
Bibliografia
Część II – Praktyki z obszaru HR wobec „Mixu generacyjnego”
Rozdział III
Lipka A. – Generacje pracownicze w systemie subfunkcji i działań personalnych
3.1. Wstęp
3.2. Metodyka badawcza
3.3. Wyniki analizy
3.3.1. Badanie istniejącego stanu personalnego
3.3.2. Określanie zapotrzebowania na pracowników
3.3.3. Pozyskiwanie pracowników
3.3.4. Rozwój pracowników
3.3.5. Zwalnianie pracowników
3.3.6. Redefiniowanie ról organizacyjnych
3.3.7. Kształtowanie postaw i zachowań
3.3.8. Zarządzanie kosztami pracy
3.4. Zakończenie
Bibliografia
Rozdział IV
Lipka A. - Autopercepcja otwartości na doświadczenie i sumienności przez przedstawicieli pokolenia Z – wnioski dla HR
4.1. Wstęp
4.2. Otwartość na doświadczenie – pojęcie, przegląd wybranych badań
4.3. Sumienność – pojęcie, przegląd wybranych badań
4.4. Metodyka badań. Charakterystyka respondentów
4.5. Wyniki badania
4.6. Zakończenie
Bibliografia
Rozdział V
Żekoński M. – Procesy pozyskiwania pracowników a ich przynależność generacyjna
5.1. Wstęp
5.2. Popyt na pracę według Bilansu Kapitału Ludzkiego w Polsce
5.3. Egzemplifikacja sposobów radzenia sobie ze zwiększonym zapotrzebowaniem na pracowników w warunkach wielopokoleniowości kapitału ludzkiego
5.3.1. Popyt na pracowników w badanej firmie
5.3.2. Stosowane metody doboru pracowników w diagnozowanej organizacji
5.3.3. Potrzeba zróżnicowania stosowanych metod dotarcia do kandydatów do pracy i ich badania ze względu na przynależność generacyjną
5.5. Zakończenie
Bibliografia
Rozdział VI
Król M. – Generacyjne preferencje modelu czasu pracy
6.1. Wstęp
6.2. Pokolenia w organizacjach
6.3. Modele czasu pracy
6.4. Pokolenia a czas pracy
6.5. Zakończenia
Bibliografia
Rozdział VII
Winnicka-Wejs A. – Projektowanie szkoleń dla multigeneracyjnej załogi
7.1. Wstęp
7.2. Zasady projektowania szkolenia
7.3. Etapy projektowania szkoleń dla multigeneracyjnej załogi
7.3.1. Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
7.3.2. Określanie celów szkolenia i jego ram czasowych
7.3.3. Dobór treści szkolenia i form pracy
7.3.4. Projektowanie procesu oceny skuteczności szkoleń oraz planowanie działań poszkoleniowych
7.3.5. Przygotowanie pomocy i materiałów dydaktycznych
7.3.6. Narzędzia z zakresu zarządzania wiekiem przydatne w projektowaniu szkoleń
7.4. Zakończenie
Bibliografia
Rozdział VIII
Grolik A. – Szkolenie i dokształcenie bibliotekarzy wobec potrzeb użytkowników bibliotek różnych generacji
8.1. Wsęp
8.2. Szkolenie i dokształcenie bibliotekarzy – znaczenie i rys historyczny
8.3. Transparentność oferty szkoleniowej, konferencyjnej i podyplomowej dla bibliotekarzy
8.4. Przynależność generacyjna jako kryterium typologii użytkowników bibliotek
8.5. Zakończenie
Załącznik
Bibliografia
Rozdział IX
Dudek J. – Oczekiwania osób z generacji Z korzystających z pomocy korepetytorów (na przykładzie korepetycji z matematyki)
9.1. Wstęp
9.2. Pojęcie kompetencji i zdolności matematycznych
9.3. Wybrane cechy pokolenia Z w kontekście konstrukcji narzędzia badawczego
9.4. Charakterystyka respondentów i wyniki badań
9.5. Zakończenie
Załącznik
Bibliografia
Rozdział X
Lipka A. – Wiedza o generacjach pracowniczych w dokumentach zastanych – stadium przypadku
10.1. Wstęp
10.2. Metodyka badawcza
10.2.1. Analiza dokumentacji
10.2.2. Analiza kohortowa
10.3. Wyniki analizy
10.4. Zakończenia
Bibliografia
Posumowanie
Spis tabel
Spis wykresów
Spis rysunków
Noty o autorach
504 %a Bibliografia przy rozdziałach.
650 9 %a Kapitał ludzki
650 9 %a Zespoły wielopokoleniowe
650 9 %a Kapitał multigeneracyjny
650 9 %a Kapitał generacyjny
650 9 %a Czas pracy
650 9 %a Szkolenia
650 9 %a Biblioteka
650 9 %a Zarządzanie personelem
700 1 %a Król, Małgorzata. %e Redaktor
856 4 0 %u https://prolib.chorzow.wsb.pl/cgi-bin/wspd_cgi.sh/wo_ropis.p?IDRek=3683100151226 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a 978-83-7556-966-7
999 %b prolib (08/06/2020) %y 2017
Informacja
Anonimowy użytkownik nie może zamawiać i rezerwować dokumentów - zaloguj się!
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
W koszyku znajdują się zamówienia
W koszyku znajdują się zamówienia do wysłania. Czy chcesz wysłać je do realizacji?