Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Biomedyczne podstawy rozwoju z elementami higieny szkolnej : praca zbiorowa

Tytuł pełny :
Biomedyczne podstawy rozwoju z elementami higieny szkolnej : praca zbiorowa / pod redakcją Bogdana Doleżycha i Piotra Łaszczycy
Współtwórcy :
Doleżych, Bogdan. Redaktor
Łaszczyca, Piotr. Redaktor
Wydawca :
Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek
Rok wydania :
2010
Opis fizyczny :
316 stron : 24 cm. ilustracje
ISBN :
9788376117355
Uwagi :
Spis treści Wstęp I.Rozwój biologiczny jest podstawą rozwoju psychologicznego i społecznego 1.Łaszczyca P.: Jak geny kształtują organizm i jego życie 2.Augustyniak M.: Rozród płciowy sposobem na zapewnienie zróżnicowania jednostek 3.Doleżych B.: Rozwój somatyczny i motoryczny daje się mierzyć i rejestrować 4.Doleżych B., Kędziorski A.: Zaburzenia rozwoju są częstsze, niż myślisz II.Trochę anatomii i fizjologii nie zaszkodzi 1.Kędziorski A.: Wszystko opiera się o kośćcu 2.Kawka-Serwecińska E.: Płyny docierają wszędzie 3.Kawka-Serwecińska E.: Krążenie i oddychanie mają wspólne cele 4.Mekail A., Świerczek E.: Jemy, aby żyć 5.Nakonieczny M.: Pod skórą cieplej 6.Łaszczyca P., Świerczek E.: Układ wydalniczy, albo jak pozbyć się trucizn oszczędzając wodę III.Nasze ciało jest przystosowane do wykonywania prac fizycznych 1.Doleżych S.: Układ ruchu 2.Babczyńska A.: Praca fizyczna to nie tylko skurcze mięśni IV.Organizm jest całością. Homeostaza i mechanizmy integracji organizmu 1.Łaszczyca P.: Homeostaza to stabilność stanu 2.Łaszczyca P.: Układ hormonalny scala działanie komórek V.Budowa układu nerwowego i narządów zmysłów determinuje ich czynności 1.Doleżych B.: Z otoczenia odbieramy informacje 1.1.Receptory i narządy zmysłów – różnorodność budowy i funkcji 1.2.Widzenie i słyszenie 1.3.Kędziorski A.: Higiena narządów zmysłów 1.4.Kędziorski A.: Wady wrodzone i nabyte narządów zmysłów i ich konsekwencje 1.5.Kędziorski A.: Przykłady metod oceny czynnościowej narządów zmysłów VI.Wiedza neurobiologiczna jest przydatna pedagogowi 1.Łaszczyca P.: W jaki sposób budowa układu nerwowego wpływa na jego czynności VII.Wiedza neurobiologiczna jest przydatna humanistom 1.Łaszczyca P.: Biologiczne podstawy psychologii i praktyki pedagogicznej 2.Doleżych B.: Psychofizjologia VIII.Środowisko oddziałuje na nas. Jakie są granice przystosowania 1.Migula P.: Jesteśmy częścią środowiska IX.Wiele zależy od nas samych. Higiena się przydaje 1.Kędziorski A.: Gdy zawodzi instynkt, potrzebna jest higiena 1.1.Środowisko materialne w domu i szkole 1.2. Doleżych B.: Ktoś już za nas pomyślał – ergonomia dobrze nam służy X.Zdrowie i choroba to przeplatające się stany 1.Wilczek G.: Podobno najwięcej wśród nas lekarzy 2.Kafel A.: To dzięki odporności jeszcze żyjemy, chociaż alergicy mówią, że jest męczące 3.Szulińska E., Rozpędek K.: Gdy jesteśmy zdani na siebie XI.Piśmiennictwo
Podręcznik akademicki dla studentów kierunków pedagogicznych i psychologii
Bibliografia na stronach 314 - 316
Temat :
Anatomia człowieka
Biologia człowieka
Biomedycyna
Higiena szkolna
Pierwsza pomoc
Fizjologia człowieka
Ontogeneza
Rozwój człowieka
Książka
LDR     03843nam#a2200349#i#4500
001     3683100151122
003     CHORZ WSB
005     20200609000854.6
008     120924s2010####pl#||||gr||||#00|#0#pol#d
020     %a 9788376117355
035     %a (CHO)85416
040     %a WSB_CHO %c WSB_CHO %b pol %e PNN
041 1 # %a pol %h pol
245 0 0 %a Biomedyczne podstawy rozwoju z elementami higieny szkolnej : %b praca zbiorowa / %c pod redakcją Bogdana Doleżycha i Piotra Łaszczycy.
260 #   %a Toruń : %b Wydawnictwo Adam Marszałek, %c 2010.
300     %a 316 stron : %c 24 cm. %b ilustracje ;
500     %a Spis treści
Wstęp
I.Rozwój biologiczny jest podstawą rozwoju psychologicznego i społecznego
1.Łaszczyca P.: Jak geny kształtują organizm i jego życie
2.Augustyniak M.: Rozród płciowy sposobem na zapewnienie zróżnicowania jednostek
3.Doleżych B.: Rozwój somatyczny i motoryczny daje się mierzyć i rejestrować
4.Doleżych B., Kędziorski A.: Zaburzenia rozwoju są częstsze, niż myślisz
II.Trochę anatomii i fizjologii nie zaszkodzi
1.Kędziorski A.: Wszystko opiera się o kośćcu 
2.Kawka-Serwecińska E.: Płyny docierają wszędzie
3.Kawka-Serwecińska E.: Krążenie i oddychanie mają wspólne cele
4.Mekail A., Świerczek E.: Jemy, aby żyć
5.Nakonieczny M.: Pod skórą cieplej
6.Łaszczyca P., Świerczek E.: Układ wydalniczy, albo jak pozbyć się trucizn oszczędzając wodę
III.Nasze ciało jest przystosowane do wykonywania prac fizycznych
1.Doleżych S.: Układ ruchu
2.Babczyńska A.: Praca fizyczna to nie tylko skurcze mięśni
IV.Organizm jest całością. Homeostaza i mechanizmy integracji organizmu
1.Łaszczyca P.: Homeostaza to stabilność stanu
2.Łaszczyca P.: Układ hormonalny scala działanie komórek
V.Budowa układu nerwowego i narządów zmysłów determinuje ich czynności
1.Doleżych B.: Z otoczenia odbieramy informacje
1.1.Receptory i narządy zmysłów – różnorodność budowy i funkcji
1.2.Widzenie i słyszenie
1.3.Kędziorski A.: Higiena narządów zmysłów
1.4.Kędziorski A.: Wady wrodzone i nabyte narządów zmysłów i ich konsekwencje
1.5.Kędziorski A.: Przykłady metod oceny czynnościowej narządów zmysłów
VI.Wiedza neurobiologiczna jest przydatna pedagogowi
1.Łaszczyca P.: W jaki sposób budowa układu nerwowego wpływa na jego czynności
VII.Wiedza neurobiologiczna jest przydatna humanistom
1.Łaszczyca P.: Biologiczne podstawy psychologii i praktyki pedagogicznej
2.Doleżych B.: Psychofizjologia
VIII.Środowisko oddziałuje na nas. Jakie są granice przystosowania
1.Migula P.: Jesteśmy częścią środowiska
IX.Wiele zależy od nas samych. Higiena się przydaje
1.Kędziorski A.: Gdy zawodzi instynkt, potrzebna jest higiena
1.1.Środowisko materialne w domu i szkole
1.2. Doleżych B.: Ktoś już za nas pomyślał – ergonomia dobrze nam służy
X.Zdrowie i choroba to przeplatające się stany
1.Wilczek G.: Podobno najwięcej wśród nas lekarzy
2.Kafel A.: To dzięki odporności jeszcze żyjemy, chociaż alergicy mówią, że jest męczące
3.Szulińska E., Rozpędek K.: Gdy jesteśmy zdani na siebie
XI.Piśmiennictwo
500     %a Podręcznik akademicki dla studentów kierunków pedagogicznych i psychologii
504     %a Bibliografia na stronach 314 - 316.
650   9 %a Anatomia człowieka
650   9 %a Biologia człowieka
650   9 %a Biomedycyna
650   9 %a Higiena szkolna
650   9 %a Pierwsza pomoc
650   9 %a Fizjologia człowieka
650   9 %a Ontogeneza
650   9 %a Rozwój człowieka
700 1   %a Doleżych, Bogdan. %e Redaktor
700 1   %a Łaszczyca, Piotr. %e Redaktor
856 4 0 %u https://prolib.chorzow.wsb.pl/cgi-bin/wspd_cgi.sh/wo_ropis.p?IDRek=3683100151122 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920     %a 978-83-7611-735-5
999     %b prolib (08/06/2020) %y 2010 


Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Położenie :
Wypożyczalnia W 15.E
Nr inwentarza :
851 38962
Obsługiwane agendy :
Wyświetl listę
Położenie :
Wypożyczalnia W 15.E
Nr inwentarza :
851 38963
Obsługiwane agendy :
Wyświetl listę

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies