Spis treści
Solarczyk-Ambrozik E.: Wstęp
Część I. CAŁOŻYCIOWE UCZENIE SIĘ – KONCEPCJE, KONTEKSTY, PERSPEKTYWY
Solarczyk-Ambrozik E.: Uczenie się przez całe życie jako rzeczywistość edukacyjna. Dyskurs całożyciowego uczenia się w tle zmian społeczno-ekonomicznych
Śliwerski B.: Samowychowanie jako jeden z rodzajów uczenia się przez całe życie.
Kargul J.: Uczenie się dorosłych w kulturze pośpiechu
Solarczyk –Szwec H.: Od kanonu przez polifonię do kakofonii znaczeń edukacji ustawicznej
Semków J.: Całożyciowe uczenie się perspektywy wielokulturowych problemów współczesności
Jankowski D.: Komplementarność procesów edukacji i autoedukacji wyzwaniem czasu ponowoczesnego
Bednarczyk H.: Strategie rozwoju edukacji dorosłych w kontekście Konferencji UNESCO CONFINTEA VI
Stochmiałek J.: Trudności i bariery w procesie całożyciowego uczenia się
Część II. UNIWERSYTET JAKO PRZESTRZEŃ REALIZACJI IDEI CAŁOŻYCIOWEGO UCZENIA SIĘ. WIELOWYMIAROWOŚĆ EDUKACJI UNIWERSYTECKIEJ.
Melosik Z.: Uniwersytet i komercjalizacja. Rekonstrukcja zachodniej debaty.
Skibińska E.: Andragoniczne kształcenie studentów – między rygoryzmem standardów a refleksyjną swobodą
Aleksander T.: Studia podyplomowe elementem całożyciowej edukacji (specyfika, funkcje)
Majewska-Kafarowska A.: Edukacja uniwersytecka w edukacji całożyciowej
Rosalska M., Wawrzonek A.: Prekariat jako wyzwanie dla doradztwa akademickiego
Bartkowiak M., Szłapińska J.: Problem aktywizacji zawodowej absolwentów szkół wyższych
Szafran J.: Uczyć się, by nauczać? Uwagi na temat kształcenia ustawicznego, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli
Część III. CAŁOŻYCIOWE UCZENIE SIĘ A WYMAGANIA RYNKU PRACY.
Wołk Z.: Alternatywność dróg do pracy i zawodu w poprzemysłowym społeczeństwie wiedzy.
Banaszak S.: Kwalifikacje i kompetencje menedżerów a nowoczesne organizacje jako agendy całożyciowego kształcenia
Gromkowska-Melosik A.: Dyskryminacja kobiet na rynku. Wybrane konteksty i paradoksy
Barańska M.: Idea wolontariatu w społeczeństwie obywatelskim
Kozielska J.: Postakcesyjna emigracja zarobkowa w kontekście całożyciowego uczenia się
Wierzbicki J.: O pieniądzach i sposobach ich wydawania. Kształcenie do korzystania z pieniędzy.
Część IV. CAŁOŻYCIOWE UCZENIE SIĘ – PERSPEKTYWY I EGZEMPLIFIKACJE
Stopińska-Pająk A.: Z tradycji instytucjonalnej edukacji ustawicznej – potrzeba badań i egzemplifikacje
Jamrożek W., Jakubiak K.: Idea kształcenia ustawicznego w europejskiej i polskiej tradycji edukacyjnej (wprowadzenie do dyskusji)
Maliszewski T.: Ignacy Solarz (1891-1940) i jego prawdy pedagogiczne w polskim piśmiennictwie pedagogicznym. Wnioski dla współczesnych.
Gmerek T.: Edukacja dorosłych w Finlandii
Szarota Z., Panek A.: Społeczny wymiar edukacji w środowiskach lokalnych – studium przypadku
Cyboran B.: Kształcenie ustawiczne w planach rozwoju środowisk lokalnych
Gierszewski D.: Perspektywy edukacji w ramach ekonomii społecznej
Boczukowa B.: Idea regionalizmu w udoskonalaniu procesu edukacji permanentnej
Konieczna-Woźniak R.: Uczenie się pozytywnym wymiarem życia w fazie późnej dorosłości
Słowińska S.: Koncepcje uczenia się międzygeneracyjnego w niemieckiej teorii i praktyce
LDR 05374nam#a2200613#i#4500
001 3683100142318
003 CHORZ WSB
005 20200629203614.2
008 171221s2013####xxu|||||#||||#00|#0#eng#d
020 %a 9788323226901
035 %a (CHO)83073
040 %a WSB_CHO %b pol %c WSB_CHO %e PNN
041 1 # %a pol %h pol
245 0 0 %a Całożyciowe uczenie się jako wyzwanie dla teorii i praktyki edukacyjnej / %c redakcja naukowa Ewa Solarczyk-Ambrozik.
260 # %a Poznań : %b Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, %c 2013.
300 %a 479 stron : %b 25 cm.
490 1 %a Psychologia i Pedagogika, %v 0083-4254 ; %x nr 209
500 %a Spis treści
Solarczyk-Ambrozik E.: Wstęp
Część I. CAŁOŻYCIOWE UCZENIE SIĘ – KONCEPCJE, KONTEKSTY, PERSPEKTYWY
Solarczyk-Ambrozik E.: Uczenie się przez całe życie jako rzeczywistość edukacyjna. Dyskurs całożyciowego uczenia się w tle zmian społeczno-ekonomicznych
Śliwerski B.: Samowychowanie jako jeden z rodzajów uczenia się przez całe życie.
Kargul J.: Uczenie się dorosłych w kulturze pośpiechu
Solarczyk –Szwec H.: Od kanonu przez polifonię do kakofonii znaczeń edukacji ustawicznej
Semków J.: Całożyciowe uczenie się perspektywy wielokulturowych problemów współczesności
Jankowski D.: Komplementarność procesów edukacji i autoedukacji wyzwaniem czasu ponowoczesnego
Bednarczyk H.: Strategie rozwoju edukacji dorosłych w kontekście Konferencji UNESCO CONFINTEA VI
Stochmiałek J.: Trudności i bariery w procesie całożyciowego uczenia się
Część II. UNIWERSYTET JAKO PRZESTRZEŃ REALIZACJI IDEI CAŁOŻYCIOWEGO UCZENIA SIĘ. WIELOWYMIAROWOŚĆ EDUKACJI UNIWERSYTECKIEJ.
Melosik Z.: Uniwersytet i komercjalizacja. Rekonstrukcja zachodniej debaty.
Skibińska E.: Andragoniczne kształcenie studentów – między rygoryzmem standardów a refleksyjną swobodą
Aleksander T.: Studia podyplomowe elementem całożyciowej edukacji (specyfika, funkcje)
Majewska-Kafarowska A.: Edukacja uniwersytecka w edukacji całożyciowej
Rosalska M., Wawrzonek A.: Prekariat jako wyzwanie dla doradztwa akademickiego
Bartkowiak M., Szłapińska J.: Problem aktywizacji zawodowej absolwentów szkół wyższych
Szafran J.: Uczyć się, by nauczać? Uwagi na temat kształcenia ustawicznego, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli
Część III. CAŁOŻYCIOWE UCZENIE SIĘ A WYMAGANIA RYNKU PRACY.
Wołk Z.: Alternatywność dróg do pracy i zawodu w poprzemysłowym społeczeństwie wiedzy.
Banaszak S.: Kwalifikacje i kompetencje menedżerów a nowoczesne organizacje jako agendy całożyciowego kształcenia
Gromkowska-Melosik A.: Dyskryminacja kobiet na rynku. Wybrane konteksty i paradoksy
Barańska M.: Idea wolontariatu w społeczeństwie obywatelskim
Kozielska J.: Postakcesyjna emigracja zarobkowa w kontekście całożyciowego uczenia się
Wierzbicki J.: O pieniądzach i sposobach ich wydawania. Kształcenie do korzystania z pieniędzy.
Część IV. CAŁOŻYCIOWE UCZENIE SIĘ – PERSPEKTYWY I EGZEMPLIFIKACJE
Stopińska-Pająk A.: Z tradycji instytucjonalnej edukacji ustawicznej – potrzeba badań i egzemplifikacje
Jamrożek W., Jakubiak K.: Idea kształcenia ustawicznego w europejskiej i polskiej tradycji edukacyjnej (wprowadzenie do dyskusji)
Maliszewski T.: Ignacy Solarz (1891-1940) i jego prawdy pedagogiczne w polskim piśmiennictwie pedagogicznym. Wnioski dla współczesnych.
Gmerek T.: Edukacja dorosłych w Finlandii
Szarota Z., Panek A.: Społeczny wymiar edukacji w środowiskach lokalnych – studium przypadku
Cyboran B.: Kształcenie ustawiczne w planach rozwoju środowisk lokalnych
Gierszewski D.: Perspektywy edukacji w ramach ekonomii społecznej
Boczukowa B.: Idea regionalizmu w udoskonalaniu procesu edukacji permanentnej
Konieczna-Woźniak R.: Uczenie się pozytywnym wymiarem życia w fazie późnej dorosłości
Słowińska S.: Koncepcje uczenia się międzygeneracyjnego w niemieckiej teorii i praktyce.
650 9 %a Uczenie się
650 9 %a Edukacja
650 9 %a Samowychowanie
650 9 %a Kultura pośpiechu
650 9 %a Edukacja ustawiczna
650 9 %a Konferencja UNESCO CONFINTEA VI
650 9 %a Uniwersytet
650 9 %a Edukacja uniwersytecka
650 9 %a Komercjalizacja
650 9 %a Kształcenie andragoniczne
650 9 %a Studia podyplomowe
650 9 %a Prekariat
650 9 %a Doradztwo akademickie
650 9 %a Absolwenci
650 9 %a Nauczyciele
650 9 %a Społeczeństwo wiedzy
650 9 %a Rynek pracy
650 9 %a Dyskryminacja kobiet
650 9 %a Wolontariat
650 9 %a Społeczeństwo obywatelskie
650 9 %a Emigracja zarobkowa
650 9 %a Pieniądze
650 9 %a Wydawanie pieniędzy
650 9 %a Solarz, Ignacy
650 9 %a Edukacja dorosłych
650 9 %a Środowisko lokalne
650 9 %a Perspektywy edukacji
650 9 %a Ekonomia społeczna
650 9 %a Regionalizm
650 9 %a Edukacja permanentna
650 9 %a Międzygeneracyjne uczenie się
700 1 %a Solarczyk-Ambrozik, Ewa. %e Redaktor
830 0 %a Psychologia i Pedagogika, %v 0083-4254 ; %x nr 209
856 4 0 %u https://prolib.chorzow.wsb.pl/cgi-bin/wspd_cgi.sh/wo_ropis.p?IDRek=3683100142318 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a 978-83-232-2690-1
999 %b prolib (08/06/2020) %y 2013 %c pwegrzyn (29/06/2020 ; 650) %c prolib (29/06/2020 ; 650)
Informacja
Anonimowy użytkownik nie może zamawiać i rezerwować dokumentów - zaloguj się!
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
W koszyku znajdują się zamówienia
W koszyku znajdują się zamówienia do wysłania. Czy chcesz wysłać je do realizacji?