Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Tytuł pozycji:

Całożyciowe uczenie się jako wyzwanie dla teorii i praktyki edukacyjnej

Tytuł pełny :
Całożyciowe uczenie się jako wyzwanie dla teorii i praktyki edukacyjnej / redakcja naukowa Ewa Solarczyk-Ambrozik
Współtwórcy :
Solarczyk-Ambrozik, Ewa. Redaktor
Wydawca :
Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Rok wydania :
2013
Seria :
Psychologia i Pedagogika, 0083-4254 ; nr 209
Zawartość serii :
Psychologia i Pedagogika, 0083-4254 ; nr 209
Opis fizyczny :
479 stron : 25 cm
ISBN :
9788323226901
Uwagi :
Spis treści Solarczyk-Ambrozik E.: Wstęp Część I. CAŁOŻYCIOWE UCZENIE SIĘ – KONCEPCJE, KONTEKSTY, PERSPEKTYWY Solarczyk-Ambrozik E.: Uczenie się przez całe życie jako rzeczywistość edukacyjna. Dyskurs całożyciowego uczenia się w tle zmian społeczno-ekonomicznych Śliwerski B.: Samowychowanie jako jeden z rodzajów uczenia się przez całe życie. Kargul J.: Uczenie się dorosłych w kulturze pośpiechu Solarczyk –Szwec H.: Od kanonu przez polifonię do kakofonii znaczeń edukacji ustawicznej Semków J.: Całożyciowe uczenie się perspektywy wielokulturowych problemów współczesności Jankowski D.: Komplementarność procesów edukacji i autoedukacji wyzwaniem czasu ponowoczesnego Bednarczyk H.: Strategie rozwoju edukacji dorosłych w kontekście Konferencji UNESCO CONFINTEA VI Stochmiałek J.: Trudności i bariery w procesie całożyciowego uczenia się Część II. UNIWERSYTET JAKO PRZESTRZEŃ REALIZACJI IDEI CAŁOŻYCIOWEGO UCZENIA SIĘ. WIELOWYMIAROWOŚĆ EDUKACJI UNIWERSYTECKIEJ. Melosik Z.: Uniwersytet i komercjalizacja. Rekonstrukcja zachodniej debaty. Skibińska E.: Andragoniczne kształcenie studentów – między rygoryzmem standardów a refleksyjną swobodą Aleksander T.: Studia podyplomowe elementem całożyciowej edukacji (specyfika, funkcje) Majewska-Kafarowska A.: Edukacja uniwersytecka w edukacji całożyciowej Rosalska M., Wawrzonek A.: Prekariat jako wyzwanie dla doradztwa akademickiego Bartkowiak M., Szłapińska J.: Problem aktywizacji zawodowej absolwentów szkół wyższych Szafran J.: Uczyć się, by nauczać? Uwagi na temat kształcenia ustawicznego, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli Część III. CAŁOŻYCIOWE UCZENIE SIĘ A WYMAGANIA RYNKU PRACY. Wołk Z.: Alternatywność dróg do pracy i zawodu w poprzemysłowym społeczeństwie wiedzy. Banaszak S.: Kwalifikacje i kompetencje menedżerów a nowoczesne organizacje jako agendy całożyciowego kształcenia Gromkowska-Melosik A.: Dyskryminacja kobiet na rynku. Wybrane konteksty i paradoksy Barańska M.: Idea wolontariatu w społeczeństwie obywatelskim Kozielska J.: Postakcesyjna emigracja zarobkowa w kontekście całożyciowego uczenia się Wierzbicki J.: O pieniądzach i sposobach ich wydawania. Kształcenie do korzystania z pieniędzy. Część IV. CAŁOŻYCIOWE UCZENIE SIĘ – PERSPEKTYWY I EGZEMPLIFIKACJE Stopińska-Pająk A.: Z tradycji instytucjonalnej edukacji ustawicznej – potrzeba badań i egzemplifikacje Jamrożek W., Jakubiak K.: Idea kształcenia ustawicznego w europejskiej i polskiej tradycji edukacyjnej (wprowadzenie do dyskusji) Maliszewski T.: Ignacy Solarz (1891-1940) i jego prawdy pedagogiczne w polskim piśmiennictwie pedagogicznym. Wnioski dla współczesnych. Gmerek T.: Edukacja dorosłych w Finlandii Szarota Z., Panek A.: Społeczny wymiar edukacji w środowiskach lokalnych – studium przypadku Cyboran B.: Kształcenie ustawiczne w planach rozwoju środowisk lokalnych Gierszewski D.: Perspektywy edukacji w ramach ekonomii społecznej Boczukowa B.: Idea regionalizmu w udoskonalaniu procesu edukacji permanentnej Konieczna-Woźniak R.: Uczenie się pozytywnym wymiarem życia w fazie późnej dorosłości Słowińska S.: Koncepcje uczenia się międzygeneracyjnego w niemieckiej teorii i praktyce
Temat :
Uczenie się
Edukacja
Samowychowanie
Kultura pośpiechu
Edukacja ustawiczna
Konferencja UNESCO CONFINTEA VI
Uniwersytet
Edukacja uniwersytecka
Komercjalizacja
Kształcenie andragoniczne
Studia podyplomowe
Prekariat
Doradztwo akademickie
Absolwenci
Nauczyciele
Społeczeństwo wiedzy
Rynek pracy
Dyskryminacja kobiet
Wolontariat
Społeczeństwo obywatelskie
Emigracja zarobkowa
Pieniądze
Wydawanie pieniędzy
Solarz, Ignacy
Edukacja dorosłych
Środowisko lokalne
Perspektywy edukacji
Ekonomia społeczna
Regionalizm
Edukacja permanentna
Międzygeneracyjne uczenie się
Książka
LDR     05374nam#a2200613#i#4500
001     3683100142318
003     CHORZ WSB
005     20200629203614.2
008     171221s2013####xxu|||||#||||#00|#0#eng#d
020     %a 9788323226901
035     %a (CHO)83073
040     %a WSB_CHO %b pol %c WSB_CHO %e PNN
041 1 # %a pol %h pol
245 0 0 %a Całożyciowe uczenie się jako wyzwanie dla teorii i praktyki edukacyjnej / %c redakcja naukowa Ewa Solarczyk-Ambrozik.
260 #   %a Poznań : %b Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, %c 2013.
300     %a 479 stron : %b 25 cm.
490 1   %a Psychologia i Pedagogika, %v 0083-4254 ; %x nr 209
500     %a Spis treści
Solarczyk-Ambrozik E.: Wstęp
Część I. CAŁOŻYCIOWE UCZENIE SIĘ – KONCEPCJE, KONTEKSTY, PERSPEKTYWY
Solarczyk-Ambrozik E.: Uczenie się przez całe życie jako rzeczywistość edukacyjna. Dyskurs całożyciowego uczenia się w tle zmian społeczno-ekonomicznych
Śliwerski B.: Samowychowanie jako jeden z rodzajów uczenia się przez całe życie.
Kargul J.: Uczenie się dorosłych w kulturze pośpiechu
Solarczyk –Szwec H.: Od kanonu przez polifonię do kakofonii znaczeń edukacji ustawicznej
Semków J.: Całożyciowe uczenie się perspektywy wielokulturowych problemów współczesności
Jankowski D.: Komplementarność procesów edukacji i autoedukacji wyzwaniem czasu ponowoczesnego
Bednarczyk H.: Strategie rozwoju edukacji dorosłych w kontekście Konferencji UNESCO CONFINTEA VI
Stochmiałek J.: Trudności i bariery w procesie całożyciowego uczenia się
Część II. UNIWERSYTET JAKO PRZESTRZEŃ REALIZACJI IDEI CAŁOŻYCIOWEGO UCZENIA SIĘ. WIELOWYMIAROWOŚĆ EDUKACJI UNIWERSYTECKIEJ.
Melosik Z.: Uniwersytet i komercjalizacja. Rekonstrukcja zachodniej debaty.
Skibińska E.: Andragoniczne kształcenie studentów – między rygoryzmem standardów a refleksyjną swobodą
Aleksander T.: Studia podyplomowe elementem całożyciowej edukacji (specyfika, funkcje)
Majewska-Kafarowska A.: Edukacja uniwersytecka w edukacji całożyciowej
Rosalska M., Wawrzonek A.: Prekariat jako wyzwanie dla doradztwa akademickiego
Bartkowiak M., Szłapińska J.: Problem aktywizacji zawodowej absolwentów szkół wyższych
Szafran J.: Uczyć się, by nauczać? Uwagi na temat kształcenia ustawicznego, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli
Część III. CAŁOŻYCIOWE UCZENIE SIĘ A WYMAGANIA RYNKU PRACY.
Wołk Z.: Alternatywność dróg do pracy i zawodu w poprzemysłowym społeczeństwie wiedzy.
Banaszak S.: Kwalifikacje i kompetencje menedżerów a nowoczesne organizacje jako agendy całożyciowego kształcenia
Gromkowska-Melosik A.: Dyskryminacja kobiet na rynku. Wybrane konteksty i paradoksy 
Barańska M.: Idea wolontariatu w społeczeństwie obywatelskim
Kozielska J.: Postakcesyjna emigracja zarobkowa w kontekście całożyciowego uczenia się
Wierzbicki J.: O pieniądzach i sposobach ich wydawania. Kształcenie do korzystania z pieniędzy.
Część IV. CAŁOŻYCIOWE UCZENIE SIĘ – PERSPEKTYWY I EGZEMPLIFIKACJE
Stopińska-Pająk A.: Z tradycji instytucjonalnej edukacji ustawicznej – potrzeba badań i egzemplifikacje
Jamrożek W., Jakubiak K.: Idea kształcenia ustawicznego w europejskiej i polskiej tradycji edukacyjnej (wprowadzenie do dyskusji)
Maliszewski T.: Ignacy Solarz (1891-1940) i jego prawdy pedagogiczne w polskim piśmiennictwie pedagogicznym. Wnioski dla współczesnych.
Gmerek T.: Edukacja dorosłych w Finlandii
Szarota Z., Panek A.: Społeczny wymiar edukacji w środowiskach lokalnych – studium przypadku
Cyboran B.: Kształcenie ustawiczne w planach rozwoju środowisk lokalnych 
Gierszewski D.: Perspektywy edukacji w ramach ekonomii społecznej
Boczukowa B.: Idea regionalizmu w udoskonalaniu procesu edukacji permanentnej
Konieczna-Woźniak R.: Uczenie się pozytywnym wymiarem życia w fazie późnej dorosłości
Słowińska S.: Koncepcje uczenia się międzygeneracyjnego w niemieckiej teorii i praktyce.
650   9 %a Uczenie się
650   9 %a Edukacja
650   9 %a Samowychowanie
650   9 %a Kultura pośpiechu
650   9 %a Edukacja ustawiczna
650   9 %a Konferencja UNESCO CONFINTEA VI
650   9 %a Uniwersytet
650   9 %a Edukacja uniwersytecka
650   9 %a Komercjalizacja
650   9 %a Kształcenie andragoniczne
650   9 %a Studia podyplomowe
650   9 %a Prekariat
650   9 %a Doradztwo akademickie
650   9 %a Absolwenci
650   9 %a Nauczyciele
650   9 %a Społeczeństwo wiedzy
650   9 %a Rynek pracy
650   9 %a Dyskryminacja kobiet
650   9 %a Wolontariat
650   9 %a Społeczeństwo obywatelskie
650   9 %a Emigracja zarobkowa
650   9 %a Pieniądze
650   9 %a Wydawanie pieniędzy
650   9 %a Solarz, Ignacy
650   9 %a Edukacja dorosłych
650   9 %a Środowisko lokalne
650   9 %a Perspektywy edukacji
650   9 %a Ekonomia społeczna
650   9 %a Regionalizm
650   9 %a Edukacja permanentna
650   9 %a Międzygeneracyjne uczenie się
700 1   %a Solarczyk-Ambrozik, Ewa. %e Redaktor
830   0 %a Psychologia i Pedagogika, %v 0083-4254 ; %x nr 209
856 4 0 %u https://prolib.chorzow.wsb.pl/cgi-bin/wspd_cgi.sh/wo_ropis.p?IDRek=3683100142318 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920     %a 978-83-232-2690-1
999     %b prolib (08/06/2020) %y 2013 %c pwegrzyn (29/06/2020 ; 650) %c prolib (29/06/2020 ; 650) 


Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Położenie :
Wypożyczalnia W 01.F
Nr inwentarza :
851 37935
Obsługiwane agendy :
Wyświetl listę

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies